کاربرد لوله دوجداره فاضلابی

۴ بازديد

لوله دوجداره فاضلابی چیست؟

کیفیت در طراحی یک لوله بسیار مهم است اینکه چه ماده هایی در ساخت آن ها استفاده شود نیز موجب ایجاد کیفیت بالای آن می شود. لوله ها نیز محصولاتی هستند که در تمام دوره های زندگی بشر وجود داشته است و یکی از ابتکارات بشر نیز محسوب می شود که وقتی مایعاتی همچون آب نیاز به انتقال به شهر یا زمین کشاورزی داشت از این محصولات استفاده می شود و خب با گذشت زمان و دوره های مختلف و مدرن شدن جهان آن ها هم مانند هر نوع محصول و تجهیزات مورد استفاده در صنعت تغییر کرده اند. در شبکه های زهکشی یا فاضلاب که یکی از اصولی ترین کار ها برای رفع آلودگی و آب های اضافی در سطح شهر ها است، محصولاتی چون لوله ها و اتصالات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند، در زیر هر ساختمان و بنایی لوله هایی وجود دارد که فاضلاب خانگی را به فاضلاب شهری هدایت می کند که باعث ایجاد مشکل برای صاحبان منازل نشود و با دفع صحیح آن ها خطرات احتمالی کاهش یابد. لوله ها که در هر دوره دچار تحولات شده اند از شکل ساده و ابتدایی و عملکرد ضعیف به لوله هایی پایدار و مقاوم تبدیل شده اند و یکی از آن ها لوله دوجداره فاضلابی است. در سایر لوله ها ماده های تشکیل دهنده آن بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات دارند. لوله دوجداره فاضلابی هم دارای شکل خاص است که استحکام و کلی ویژگی های مهمی دارد و هم از ماده ای ساخته شده است که بر ویژگی ها و کیفیت، عملکرد آن می افزاید.

ماده اولیه لوله دوجداره فاضلابی:

فرمول کلی پلی اتیلن را می توان به صورت (C2H4)n نوشت و در واقع ماده اصلی ساخت و تولید لوله های دوجداره فاضلابی است. با بهره مندی از این ماده، این محصولات در برابر فشار و تخریب، ضعیف نمی باشند و می توان گفت تا چندین سال مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد. البته به جزء این ماده اصلی، ماده هایی دیگری در کنار پلی اتیلن برای ساخت لوله دوجداره فاضلابی استفاده می شود. از آن ها بر این منظور استفاده می شود تا در برابر آسیب های گوناگون که یکی از آن ها نور و اشعه خورشید است، مقاوم تر باشند.

ساختار لوله دوجداره فاضلابی چگونه است؟

همانطور که ماده های اولیه آن در برابر آسیب و اشعه خورشید این لوله را محافظ می کند، از عوامل دیگر که سبب محافظت از این لوله ها در عوامل مخرب می شود، ساختار آن ها است. چرا ساختار آن باعث محافظت از لوله دوجداره فاضلابی می شود؟ لذا آن ها از دو دیواره متشکل شده اند، دیواره بیرونی موجدار است این شیار ها یا سطح موجدار با استحکام بالا ساخته می شود و همین امر در مقاومت بالای آن ها یا استحکام موثر است و رنگ مشکی در برابر اشعه خورشید آن ها را مقاوم تر کرده است. دیواره درونی آن سطح صاف دارد یا صیقلی است و هیچگونه شیار درون این سطح وجود دارد که جریال سیال درون آن موجب آسیب نمی شود و با رنگ روشن عیب یابی درون لوله راحت تر خواهد بود.

مزایا لوله دوجداره فاضلابی:

همانطور که گفته شد کیفیت به ماده اولیه بستگی دارد، لوله های دوجداره فاضلابی محصولاتی هستند که از ماده مرغوب ساخته شده اند و موجب شده است تا کیفیت بالایی نیز داشته باشند، با این وجود یکی از ویژگی های آن ها، کیفیت بالا است که بسیار مهم می باشد.

همانطور که ذکر شد علاوه بر ماده، ساختار هم در کیفیت لوله های دوجداره فاضلابی موثر است و این شکل ظاهر موجب افزایش استحکام آن ها شده است که یکی دیگر از ویژگی های لوله دوجداره فاضلابی می باشد.

مقاومت آن ها هنگامی به کار برده می شود که با عامل خارجی یا درونی مواجه شوند و به خوبی در برابر آن ها مقاومت می کنند. عامل خارجی مربوط به خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی و نور خورشید، اجسام تیز و.. است و عامل های درونی می تواند شامل فشار و نیروی زمین یا حوادث طبیعی نظیر زلزله باشد که در مقابل آن ها بسیار مقاوم است. همچنین نصب دفنی لوله های دوجداره فاضلابی باعث می شود فشار زیادی به آن ها وارد گردد که خوشبختانه مقاومت، اثرات این فشار و نیرو ها را کاهش داده است.

وزن سبک قابل توجه آن موجب نصب آسان شده است و با بهترین اتصالات موجود، متصل کردن آن ها بسیار محکم و قوی است.

همانطور که اشاره شده است آن ها می توانند مقاوم باشند و میزان تخریب آن ها یا احتمال آسیب جدی و غیر قابل تعییمر بسیار کم است، با این وجود آن ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند که اگر شرایط نصب، فرآیند تولید و.. کاملا استاندارد و مراعات شده باشد، تا 100 سال طول عمر خواهند داشت.

ویژگی مهم در مورد لوله های دوجداره فاضلابی، غیر قابل اشتعال بودن است و غیر رسانا که در ابعاد کوچک تر در پوشش کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده از لوله دوجداره فاضلابی:

همانگونه که در متن فوق پرداخته شد، لوله های دوجداره فاضلابی در ابعاد کوچک برای پوشش کابل ها مخابرات و برق استفاده می شود به عبارت دیگر آن ها با تولید و طراحی در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربرد های زیادی استفاده می شوند و به این دلیل به عنوان محصول پر فروش شناخته شده اند. یکی از زمینه هایی که استفاده از لوله از گذشته تا امروز در آن ها وجود داشته است، سیستم های زهکشی یا فاضلاب است که لوله های دوجداره فاضلابی در مقابل مواد شیمیایی و... مقاومت است در جمع آوری آب های اضافی و انتقال فاضلاب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد. انتقال مواد اولیه صنعتی و خورنده اسید و باز، جمع آوری آب باران و طوفان، آبیاری و... از کاربرد های لوله دوجداره فاضلابی می باشد.

قیمت لوله دوجداره فاضلابی:

نوسانات بازار، ابعاد و ضخامت، کیفیت و استاندارد، نوع اتصالات، نوسانات بازار و نوع نصب و کاربرد، میزان درصد پلی اتیلن و ... در تعیین قیمت لوله دوجداره فاضلابی موثر است و همین فاکتور ها است که قیمت لوله دوجداره فاضلابی را از حالت یکسان به حالت غیر یکشان یا متفاوت تبدیل کرده است.

کارخانه تولید لوله دوجداره فاضلابی پایپ ایران:

کارخانه لوله دوجداره فاضلابی پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله دوجداره فاضلابی با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های دوجداره فاضلابی را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش لوله دوجداره فاضلابی پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله دوجداره فاضلابی برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله دوجداره فاضلابی و استعلام قیمت لوله دوجداره فاضلابی با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید. هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد